måndag 28 maj 2012

En mindre novell...

Då har ytterligare en helg passerat och det är visst måndag igen. Inte för att det spelar mig någon roll på något annat sätt än att jag blir ensam med pojkarna på dagarna.
Loreen vann eurovision! Hurra, grymt av henne! Hon är ju så cool och hennes framträdande så udda så det kändes som att det inte fanns något annat alternativ än att hon skulle vinna. :-)
Vi var hos Simon och Martina och kollade. Henrik och Mia var också där. Vi grillade, drack vin och hade en mysig kväll! Tack ska ni ha! Pojkarna somnade utan problem, eller Max hade redan somnat i vagnen så han fick ligga kvar i liggdelen och Jack låg i en resesäng vilket han inte verkade ha något emot. :-) Simon och Martina har ju en dotter som är ett och ett halvt, typ. Vi hade först ställt in båda liggdelarna till vagnen med pojkarna i inne i hennes lekrum, men jag fick ta upp Jack. Bonnie- som dottern heter- tyckte att liggdelen var jättekul att leka i och när Simon fick se henne sitta i den blev han först livrädd! Han trodde att hon satt på en av pojkarna, haha! Hade hon gjort det så hade vi nog märkt det...
Idag har jag varit ensam med grabbarna nästan hela dagen. Farmor var bara förbi en snabbis. Jag tog upp ett babygym som vi haft i källaren så nu har vi två och vi lade pojkarna i varsitt och jäklar vad de tyckte det var kul! De lekte så att de till sist somnade. :-) Kan visa bilder så småningom.
Det är konstigt... under dagarna kan jag vara så himla trött på att passa huliganerna och bara vilja fly härifrån, men nu när de sover saknar jag dem. :-)
Jag har ju förresten fått min allra första mors dag-present i helgen! Blommor och choklad. Tack älskling! Min bror ringde idag och sa att han hade ringt mamma igår för att gratulera henne och då kom han liksom på att jag ju är mamma också och att han missade att gratta mig! Haha, känns inte så nödvändigt att bli grattad av brorsan!
Nu ska jag strax kolla på Alcatraz och sedan blir det sängen. Hoppas jag kan sova, inatt sov jag inte många timmar. Pojkarna har lite hosta och så hörde jag att Jack vaknade till vid ett och då kunde jag inte slappna av förrän han somnat om och så var jag bara så där orolig som man kan vara. Somnar nog av ren utmattning ikväll. Vi ska flytta in dem i deras rum, men det har inte blivit av. Det är ju bra om de lär sig sova där och så slipper vi ha dem i vårt sovrum. Ett tag... blir väl att de kommer in sen när de är större. :-)
Nu ska jag sluta skriva! Ha det fint! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar