torsdag 10 maj 2012

Det går framåt!

 Ja, hörni, livet som tvillingmamma rullar på... barnen sover och äter och bajsar om vartannat, jag hinner inte med så mycket mer än att ta hand om dem, men så är det ju nu när de är små. Ovan ser ni en sovande Max som myst in sig i filten.
 Jack sög på fingret när han sov i vagnen, 
gulligt tyckte jag!
 Ibland får jag besök av kompisar med lite större barn och då får man ta fram sina guldkorn bland leksakerna, mina Barbiedockor och My Little Pony´s. Det var populärt hos Alice som är fyra år när hon och Emma var här igår! (Emma L, minns du? Hihi!)
 Häromdagen kom Claes hem med en jättefin blombukett och ett kort där han skrivit "För att du tar hand om pojkarna på bästa sätt när jag jobbar". Jag blev helt rörd! Hade inte väntat mig det. Tack, älskling!
Jag har ju mycket hjälp av farmor som bor nära och mormor är här ibland också. När kompisar tittar förbi får jag ju lite hjälp också och det är helt underbart med ett extra par händer så jag inte behöver mata själv jämt! Men det går bra, jag sätter dem i sina babysitters och sitter på golvet framför. Det funkar! Dessutom har de börjat sova jättebra på nätterna båda två. Jack sov från runt åtta på kvällen till halv fem i morse. Bra, eller hur?
Max ligger i sin babysitter här bredvid mig och viftar med armarna. Det är snart matdags igen. Hade tänkt gå ut innan, men just då började det regna och jag har inte fått på något regnskydd på vagnen... men nu har jag letat fram dem så snart finns inga ursäkter!
Skriver mer en annan dag, man hinner ju inte så ofta och när jag väl skriver känns det inte som att det blir så intressant. Inte för de som inte känner mig i alla fall. (Eller hur Uffe..?) ;-)
Ha det fint och tack till er som ändå läser min blogg!

1 kommentar:

  1. Haha my little mongo :) kommer du ihåg?
    Så fina de är gossarna!! Skönt att de sover bra, det underlättar verkligen. Kram på er!!/ marie

    SvaraRadera