onsdag 11 januari 2012

Saker man blir glad av och sugen på!

Nu finns det många fina våriga bilder att inspireras av på nätet. Som dessa från Indiska.

Jag gillar verkligen färgerna och ljuset i bilderna, skulle gärna ha sådana turkosa kuddar att lägga på sängen. Kanske skulle jag bädda lite oftare då... ;-)

Ta ett span på filten här ovan! URsnygg, ge mig på en gång! Skulle vara läcker i vår soffa då vi har både plommonlila och lite limegröna färger i vardagsrummet. Dessutom är den säkert skön!

Sedan har jag hittat en- för mig- ny konstnärinna med härliga tavlor att sukta efter! Karolina Palmér heter hon. Kolla in hennes konst här. Jag faller för det naiva och färgglada i tavlorna, som den här under. Den skulle också vara fin i vardagsrummet, men just nu kan vi inte lägga pengar på sådant.

dsc_0324

Någon gång kanske jag kan ge mig på att måla någon tavla själv, men skulle nog gärna ta en kurs i färghantering först. Att rita med penna och lägga skugga har jag inte svårt för, men att jobba med pensel och färg är jag sämre på.

Nu ska jag återgå till min plats i soffan framför tv:n. Det är där jag spenderar det mesta av mina dagar nu. :-) Ikväll är det Homeland igen, det gillar vi! Innan dess finns det väl alltid någon skit att slötitta på. Ha det fint!



1 kommentar:

  1. Vilka gladbilder! Älskar färgerna.

    Själv är jag värdelös på att måla både med pensel och penna. Tur att det finns fina tavlor att köpa. :-)

    SvaraRadera