tisdag 14 september 2010

Kaffe och en spännande bok, I like!

Halloj! Idag är det riktigt äckelväder ute. Det regnar och blåser, men det gör inget. Jag har suttit i en timme och läst en bok som jag fick av mamma. Den är skriven av Minette Walters och inte direkt ny, men jättebra! Skulptrisen heter den och jag blev helt uppslukad av den. Handlar om en författarinna som får i uppdrag att skriva en bok om en annan kvinna vid namn Olive Martin som sitter inne för att ha mördat sin mor och syster på ett oerhört grymt sätt. Motvilligt åker författarinnan: Rosalind Leigh och hälsar på Olive bara för att upptäcka att saker och ting inte alls är som de verkar. Kampen för att bevisa Olives oskuld drar genast igång... vilken cliffhanger, va? ;-) Jag har inte många sidor kvar av boken, men tog en paus för att sätta på lite kaffe och tänkte att jag även kunde titta in här. Vad gör ni en tisdag som denna?
Nä, nu är kaffet klart så jag ska dyka ner i min bok igen. Ha det fint!

4 kommentarer:

  1. Hej kära dotter! Kul att du gillar boken. Den är nog som jag trodde mera i din smak än i min. Jag gillar deckare o spionhistorier men inte PSYKOLOGISKA thrillers. Dom tröttnar jag på! Ha det bra, vi hörs! Mamma.

    SvaraRadera
  2. nej du har så rätt, det behöver inte vara perfekt och det är inte så jag tecknar heller..men ibland blir det sådana operfektheter som jag själv stör mig på..men men =)
    kul att du gillade bilden!

    SvaraRadera
  3. Vad trevlig det låter. Jag måste se till att belöna mig med en bok framöver.

    SvaraRadera
  4. härligt med böcker som man liksom blir helt uppslukad av!

    SvaraRadera