tisdag 13 oktober 2009

Snö??!


Idag kom första snön och det var ju inte en angenäm överraskning... jag gillar snö annars, men inte redan! Med sommardäck på bilen kändes det lite vanskligt att ge sig ut på vägarna. Dessutom startade inte bilen först utan min sambo fick putta igång den. Igen! Det är bara tredje gången på en månad... skitbil! Nä, en sådan här dag vill man bara dra en filt över sig, dricka te och kolla på TV eller läsa en bok, men just nu har jag ingen bra. Jo, tända ljus går bra också! Mysfaktorn blir skyhög och man blir varm. :-)
Eftersom tvättstugan är ett pågående projekt så har vi ingen tvättmaskin för tillfället. Så jag får gå upp till "svärmor" och tvätta. Som tur är -(och ibland oturligt nog)- så bor hon bara c:a 100 meter från oss så jag behöver inte gå långt. På med galoscherna bara och ge sig ut i slasket!

1 kommentar:

  1. trist med bilen! :-/
    här i uppsala kom det också snö imorse, höll på att boka närmsta flyg till afrika. men sen försvann snön och nu är det sol. fast SKITKALLT.
    hualiga... tur att tilly inte vill gå ut så mycket.. haha!

    tack ska du ha! japp, att färglägga är det roligaste!

    SvaraRadera