måndag 16 januari 2017

Under bältet.

Måste berätta en sak som hände på jobbet;
står i självscanningen och tar betalt av en mamma med två barn.
Helt plötsligt, mitt i allt slentrianprat om hur det gått att scanna varorna, säger dottern:
-jag måste bajja! Ganska aggressivt och mamman stannar upp, tittar på henne och säger:
-tur att vi är på väg ut då... varpå dottern säger:
-äh, jag bara skoja, jag behöver inte bajja!
Allt detta sa hon rätt högt och det kom så spontant och från ingenstans att jag helt hamnade ur balans och tappade fokus och bara garvade. Jag kunde inte sluta! Kunderna efter hade hört henne och de garvade också. Jag kunde inte ens fråga om allt gått bra att scanna, vi bara skrattade ikapp liksom i samförstånd. "Ja, det är ju inte varje dag någon vitt och brett talar om att de behöver skita", typ!
Man råkar verkligen ut för både det ena och andra på jobbet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar