måndag 22 augusti 2011

Vad händer i mitt liv egentligen?

Hej på er! Jag är lite seg mellan inläggen alltså, men vad fasen, man har väl annat att göra än att sitta vid datorn varje dag? Till exempel så tog jag och C bilen till Vadstena förrförra helgen och då stannade vi till vid Stubbegården. Som de skriver på sin hemsida: "en oas för kakmonster". Ja, herregud, de har en kakbuffé som inte är av denna värld! Vi var hungriga när vi kom dit och de har även lite mat så vi åt bara precis så mycket vi behövde för att känna mättnad och sedan frossade vi i kakor! (Vi vek t.o.m in några i servetter och smugglade med oss i min väska, haha!) Man kan även äta julbord där och det är det man får sikta in sig på om man vill åka dit för de har nog bara öppet denna veckan också, sedan stänger de för sommaren. Men det var så mysigt där så jag skulle gärna åka dit för julbordet också. :-)
Förra tisdagen var jag med min kompis E, hennes dotter och en annan kompis dotter till Värnamo för att besöka Apladalen och mata söta djur som getter och kaniner. Vi fikade också på en filt i gräset och det var så mysigt! Flickorna plockade blommor och jag och E försökte lapa sol på filten, men det var lite halvdant väder tyvärr. Inte regn, men det märks att hösten närmar sig. Det blir kallt så fort det kommer några moln.
I helgen har jag varit sjuk med feber, halsont, ont i kroppen, förkyld... typ alla symptom man kan ha! Typiskt att man ska bli sjuk på sin jobbhelg... pengarna gick upp i rök, kan man säga.
Idag fyller min käre sambo år! Grattis älskling! Ett tag när man fyllde kunde man vända på siffrorna och känna sig yngre. 32=23, men nu blir det inte lika bra... 34=43- nej tack! Inte än.
Önskar alla en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar