måndag 29 augusti 2011

Dophelg och tandläkarbesök.

God måndag på er! Min dag har börjat med ett tandläkarbesök kl 8:10 på morgonen. Precis vad man vill börja veckan med... inte! Fast det gick väldigt bra, tandhygienisten sa att hon inte hade något att säga om mina tänder utan de var så fina så! Då kändes det okej igen.
Sedan gick jag och handlade en rejäl frukost; yoghurt, juice, havrefras som jag varit sugen på i en vecka snart, frallor och skinka. Detta intogs hemma hos min mor som dock inte är hemma själv utan hos en väninna.
Börjar jobba halv tolv. Men jag måste ju berätta om min helg! Jag åkte upp till Stockholm för att vara med på min kära väns sons dop. Eller mina kära vänner, de är ju två. :-) Jag fick skjuts av hennes föräldrar, de skulle ju ändå upp de också. Totalt var det nog 50 personer på dopet och festen efter. I kyrkan var det som det brukar på dop förutom att pappan sjöng Circle of life- jättefint!- och en annan kompis till dem sjöng Prins Noel. Jag tror den heter så. Också otroligt fint!
Sedan var vi hos dem och satt ute vid dukat långbord. Det var ju så fint väder i lördags som tur var. De ställde upp buffé och så var det bara att äta så mycket man orkade! Efter maten var det tipspromenad, där man vann äran av att ha flest rätt. Fast innan de drog de rätta svaren så öppnade de presenterna. Det måste ju nästan vara det roligaste med dop- och bröllop! Jag älskar att få presenter så jag skulle ju gå igång ordentligt! När öppningen var klar så fikade vi. Medan vi satt och mumsade kom det en man på cykel och skulle förbi. Han påpekade att skolan som låg precis bredvid där vi satt var hans gamla skola och då sa min kompis pappa att han kunde ta lite fika. "Menar du allvar?" frågade han och när värdparet instämde så ställde han så glatt ifrån sig cykeln och högg in på både tårta och andra bakverk. :-)
På kvällen samlades några av oss som var kvar på ett närliggande hotell- det var pappans familj som bodde där- inte min kompis pappa utan pappan till det döpta barnet... hur som helst: vi åt tacobuffé och pratade. Jag fick möjlighet att återbekanta mig med en gammal vän och det var kul!
Jag åkte med min kompis föräldrar hem också och trött, men mycket nöjd, la jag mig på soffan så fort jag kom innanför dörren igår. Det tar på krafterna att vara ute och fara. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar