måndag 25 januari 2010

Jobb, jobb och jobb!

Nu har jag inte skrivit på länge. Har inte haft varken lust eller ork eller inspiration. Precis innan jag satte mig här såg jag något som fick mig att skratta högt och få lite inspiration: Ica´s senaste reklam för att Ica-kortet funnits i 20 år. Har ni sett den? Där ligger tjejen- Cindy tror jag hon heter- och krälar på golvet och ser porrig ut. De driver med Gina Tricot-reklamen och kör samma låt som i den reklamfilmen fast de sjunger om ICA då! Hahaaha! Jag tyckte det var fantastiskt roligt!
Imorrn ska jag på min första sånglektion. Det känns jättenervöst! Jag ska ha två låtar med mig som jag brukar sjunga. Text och melodi samt ackord. Det har varit supersvårt att välja två, men jag tror att jag lyckats nu. Dock håller jag det lite för mig själv ett tag till. När det gäller sång har jag uselt självförtroende trots att jag älskar att sjunga!
I helgen ska jag till min underbara vän E och fira hennes födelsedag, men först ska jag klara av veckan innan. På onsdag ska jag dock ha lite "syjunta" igen. Det ska bli jättetrevligt! Bra att ha små ljusglimtar att se fram emot under veckorna. Om jag enbart jobbade skulle jag ruttna bort. Just nu hatar jag mitt jobb och det är en väldigt frätande känsla. Försöker varje dag att se det positiva i jobbsituationerna, men det är svårt. Nästan omöjligt. Det ger mig ingenting för tillfället- förutom att få träffa mina arbetskamrater som är jättegoa! Tack vare dem tar jag mig igenom dagarna. Jag hade tagit ledigt igår och det var så underbart, så ljuvligt att bara vara hemma och göra ingenting! Undrar om jag är utbränd..?

1 kommentar:

  1. haha, ja jag såg den där reklamen idag för första gången. älskar alla icas reklamer!

    njae.. idétorka får jag faktiskt inte speciellt ofta! (som tur är!)

    SvaraRadera