fredag 16 december 2016

Tips från coachen. (Inget modeorakel jag, bara funderar lite.)

 När- framförallt- en tjej öppnar garderoben, vad är det vanligaste hon säger?
Just det; jag har inget att ta på mig.
Jag gör så själv, men tänker att det kan handla om att man är dålig på 
att tänka utanför ramarna.
Ibland får man kombinera kläderna man har på ett annorlunda sätt
så får man en helt ny garderob. :-)
 Ta t.ex en sommarklänning och lägg till ett par jeans samt en kofta så 
har du en outfit som funkar på vintern.
En långklänning med en tröja över och ett par gympaskor till
blir också gångbart vintertid. Eller i alla fall under hösten/våren.
Leggings under rekommenderas på vintern. ;-)
Sedan tror jag vi svenskar ska våga mer färg- (Svart är alltid rätt, 
men ganska trist i längden)- samt mer accessoarer! 
Sjalar, halsband, örhängen,
stora armband. 
Vi är ofta ängsliga för att klä upp oss för mycket
och jag brukar ju i ärlighetens namn oftast ha 
jeans, t-shirt och kanske en kofta,
men det är ju kul att känna sig fin!
Eller? 
Behöver inte betyda att man är ytlig,
bara mån om sig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar