måndag 12 december 2016

Ny vecka, nya tag.

Det blev inget fika eller glöggmys igår för Max kräktes på lördagsnatten så jag fick ställa in allt.
Lille gubben, han var så ledsen och tyckte det var så äckligt att kräkas. Vilket han ju har helt rätt i!
Så vi hade bara en lugn dag hemma. Fast han var hur pigg som helst igår. Mamma kom hit och vi gjorde både lite nytta och lite roligt. Frostade av och rensade ur min frys och gjorde ett pepparkakshus.

Så här är det;
jag måste få bättre rutiner med mina barn.
De kör med mig och över mig!
Måste verkligen sätta regler och följa dem.
Mest för min egen skull, men barnen
mår ju också bättre om de vet vad som gäller.
Jag vet att jag kan klara att styra upp
vår framtid.
De tjatar och gnäller om allt och inget
varenda dag och det är mitt fel.
Jag är för snäll. 
Så nu får mamma kavla upp ärmarna
och ta av silkesvantarna.
Wish me luck! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar