tisdag 20 december 2016

Jag har en plan.

Sist jag hade haft pojkarna skrev jag ner vad som inte riktigt 
funkade, vad jag ville ha för rutiner och 
regler samt gjorde en plan i mitt huvud
över hur jag skulle uppnå mina mål. 
Det räckte. 
På kort tid har jag- när det gäller vissa delar-
tagit kontroll och blivit mycket mer bestämd
och det funkar! 
T.ex bestämde jag mig för att nu ska de börja somna själva
i sina sängar. Började igår och då fick jag
sitta en stund hos Max för att han skulle få ro
att somna, men ikväll somnade båda utan 
några problem. 
Jag mår SÅ mycket bättre, är gladare 
och har mer tålamod med mina pluttar 
för att jag känner mig trygg i mig själv. 
Men det är ju något man får jobba på 
varenda dag och inse att det kan komma
bakslag.
Förhoppningsvis hanterar jag även dem bättre nu. 
Jag gör det här av kärlek till både mig och pojkarna,
vi mår bättre av det alla tre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar