måndag 4 juli 2011

Newbies och parasiter.

I torsdags fick min barndomskompis en liten son! Förvisso lite för tidigt, men han var rätt stor och stark så han mår bra ändå. Grattis till hela familjen! Hon skriver bloggen ganskalagom, ifall någon blev nyfiken på bebben. :-)
Idag är det mulet ute och jag känner mig högst oinspirerad att göra något. Ska jobba ikväll och det måste jag väl erkänna känns så där. Att vara i stockholm och bara göra roliga saker gav verkligen mersmak! Semestern känns plågsamt långt bort, men jag är i alla fall ledig både tisdag och onsdag den här veckan.
Ska nog spela lite musik som får mig på bättre humör. Skrämde bort en hel flock med kajor från vårt land innan, de äckliga parasiterna har redan ätit upp alla våra jorgubbar så jag har noll tolerans med deras existens. Men nu kan de i alla fall inte äta upp något mer för jordgubbar var det enda som fanns. I landet. Sedan har vi ju vinbär, hallon och krusbär, men jag tror inte de ger sig på det.
Förlåt mitt tråkiga inlägg! Hoppas er måndag är bättre.

1 kommentar:

  1. nä vad trist med jordgubbarna!
    håller med, ibland är det skönt med lite kyla! i vårt sovrum är det också bastuvarmt.. pust!

    SvaraRadera