torsdag 2 december 2010

Kalla mig spanaren...

Tog en promenad i området ikväll. Det är så mysigt att titta in på folks trädgårdar och även i deras fönster för att se hur de har julpyntat. En del är väldigt traditionella medan andra följer trenderna. Man ser t.ex många stora, vita stjärnor både hängande och på fot.
Det inspirerar att se hur andra har belyst sina trädgårdar. Kul att få idéer hur man själv skulle kunna göra.
Snön knarrade under fötterna, det var folktomt, tyst och man kände sig lite som en "gluttare" som går och spanar in i folks hem, men det var samtidigt något fridfullt över det. Vissa tycks dessutom vilja att man ska se precis vad de sysslar med då de har gigantiska fönster och väldigt upplyst!
Det har jag gjort ikväll, vad har ni gjort?

2 kommentarer:

  1. Mysigt att få lite inspiration sådär, själv måste jag veeerkligen ta tag i det där med julpyntandet nu känner jag.. eller adventspyntet iaf. har inte en endaste stjärna uppe än! men ikväll blir det andra bullar..

    SvaraRadera
  2. Att gå på en kvällspromenad under julmånaden och titta och njuta av all stämning är inte helt fel. Jag tror att vi alla gör det.

    Ikväll ska jag inte göra någonting!

    SvaraRadera