måndag 23 november 2009

Uppdatering!






Halloj! Nu har det gått så där lång tid igen... man kan ju tro att jag är hemskt upptagen, men så är det inte. Jag har helt enkelt inte orkat sätta mig och knåpa ihop ett inlägg. Nu var det dock dags!
I helgen som vart så gjorde jag och mina kära syjunte-vänner julgodis i massor! Då hade jag f.ö behövt den här burken ni ser från Åhléns. I love it!

Ja, som ni ser på bilderna så gjorde vi allt från pepparkakor till rocky road. Det är bilden där ni ser ett par händer ta av plasten från dumlekolorna. L stod för det godiset, E-L för peppisarna, (det är hennes fina tre-vånings-burk ni ser), jag för Leilas cornflakes crisps, det är det högen med hackad nougat ska bli. Sedan gjordes det biscotti, mozart-kulor, wiener-nougat samt chokladkola. Vi delade systerligt på allt. Sju personer som trängdes i ett kök, men det gick bra! Vår värdinna M bjöd på glögg och pepparkakor med mögelost när vi kom. Sedan hade hon dessutom gjort eget bröd och en soppa som vi alla njöt av senare på kvällen när allt godis var nästan klart. Det var helmysigt!
Nästa lördag ska vi äta julbord ihop med våra respektive. Gyllene uttern strax innan Gränna blir det detta året. Det ska bli kanonmysigt det med! Först ska jag dock ha semester en vecka som börjar IDAG!! :-) Det ska bli lussebulls-bak, städning och pyntning inför julen och lite annat. Önskar bara att vädret kunde vara lite roligare, men man kan inte få allt!

2 kommentarer:

  1. Åååh... ser sjukt gott ut. :-)Härligt med julgodis. Nu blev jag sugen på att göra själv.

    Visst längtar vi efter december nu... :-)

    SvaraRadera