onsdag 13 maj 2009

Tv-fritt= frihet!

Vår TV har lagt av. Eller: vi får inte in några kanaler. Det har varit så i nästan en vecka och just nu sitter min sambo och pular med en bordsantenn för att försöka få liv i vanliga antennen. Jag fattar ingenting utan lämnar detta helt i hans- (oftast)- kapabla händer. Det har dock gjort mig mer fri att inte kunna slå på Tv:n och bara dumglo på något för att sitta av tid. Jag saknar det inte så mycket som jag trodde att jag skulle. Det kan ju bero på årstiden. Hade det varit vinter kanske jag hade klättrat på väggarna, men nu ser jag det som en möjlighet att vänja mig av med mitt Tv-beroende. Man kan ju gå ut och få lite frisk luft, lyssna på fåglarna, lukta på blommorna och bara vara! Eller ta sig i kragen och ringa den där vännen man tänkt ringa så länge, men inte riktigt haft tid med. Kanske läsa i boken som man haft dåligt samvete över att den bara står och samlar damm i bokhyllan.... möjligheterna är oändliga om man tänker på det! Sen finns ju bloggens värld och den är bra mycket mer fängslande än något Tv-program! Jag skulle kunna bli sittande i timmar så man får nästan ha någon begränsning för sig själv. Som en äggklocka, t.ex... när den ringer är det dags att ta en promenad, ringa en vän eller läsa en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar