måndag 4 maj 2009

Trädgårdsliv!



































































Den här helgen har gått i trädgårdsarbetets tecken. Vi har tagit ner flera träd i vår trädgård samt hjälpt min sambos mamma att lägga ny tjärpapp på taket till sommarstugan. Medan han gjorde det så rensade jag och sambons brors flickvän jordgubbsrabatten. Fast sen fick hon göra sista finliret medan jag passade deras två pojkar och det är alltid lika roligt! Jag slänger med några bilder här för att visa hur det såg ut före, efter samt under tiden när träden åkte ner. Ett äppelträd och ett gigantiskt körsbärsträd fick bita i gräset. Sen tog vi lite annat också när vi ändå hade en motorsåg och en kompis som kunde hantera den. Det var en befrielse! Vi fick alltså hjälp av ett par vänner där killen är skogshuggarmästare, eller något sådant...
På lördagskvällen var vi hos min sambos bror med familj på grillkväll och de hade tillfälligt lånat över grannens stora studsmatta, ni vet en sådan som snart står på var mans tomt med skyddsnät och allt. Jag hade aldrig provat att hoppa i en, men nu studsade jag och äldste sonen på 4,5 år loss ordentligt! Det var rent ut sagt svinkul!! Jag blev helt genomsvett och superandfådd, men det var det värt. Nu vill jag nästan ha en egen studsmatta. Vilket bra träningspass!
Nähä, nu ska jag ut och ta hand om några högar med grenar och löv som ligger i trädgården fortfarande. Får se om jag hinner innan det börjar regna igen. Äntligen kommer det lite väta från himlen! Nu kommer det snart spira upp ordentligt i växtlivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar