onsdag 1 februari 2017

Tiden läker alla sår, eller?

Det är tydligt att det inte bara är mina tankar som snurrar eller som tycker att det här varannan-vecka-livet är jobbigt ibland.
Idag sa Jack; mamma, jag vill att vi ska bo i hus igen. Jag vill att ni ska bo ihop för jag vill träffa dig hela tiden. Jag älskar dig och jag vill spela på din telefon.
Hade svårt att hålla mig när han sa den sista kommentaren, men jag trodde inte att han funderade så mycket över den här situationen. Max har jag förstått att tankarna och känslorna snurrar på, men Jack har inte uttryckt något så direkt innan. Lille gubben, inte lätt att vara barn i de här situationerna och liksom vara tvungen att bara gilla läget.
Jag hoppas verkligen jag ger dem vad de behöver för att ändå känna sig trygga och älskade medan vi alla kämpar vidare för att hitta balansen i det här livet vi vuxna valt och gett barnen.
Vet att deras pappa känner likadant och jobbar lika hårt för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar