torsdag 16 februari 2017

När man bara somnar.

/Sandra Beijer
Det måste väl nästan vara det bästa tecknet på att 
man träffat någon bra? Någon väldigt bra.
Att man inte tänker på hur man ser ut, 
hur man känns och att man kan slappna av.
Får känslan att nu bland singlar i min ålder så är
det så himla försiktigt med att visa känslor,
man går som på tunn is och vill inte 
skrämma bort någon genom att ge för mycket
av sig själv och det man känner.
Man ska behålla sin integritet och vara självständig.
Jag har många gånger fått höra att jag är stark
och det har varit viktigt för mig att vara det. 
Men så jävla stark är jag inte!
Det var inte längesen jag upplevde precis det
Sandra skriver om. 
Det var en oerhört skön känsla!
Att känna en stark arm omfamna kroppen
som ett löfte om trygghet utan en massa krav
på mig som person.
Då har man fan träffat någon bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar