fredag 18 november 2016

När det inte blir som man tänkt.

Trodde att jag valt rätt och var så redo för det,
men det var inte rätt och det var jag inte. 
Pratade jättelänge med en fin och klok vän igår-
(du vet vem du är, tack för att du finns!)-
och hon sa; "när du kan lägga dig på soffan
under en barnfri vecka, känna lugnet och
bara njuta av ensamheten samt tänka
att du är så nöjd med ditt liv och mår så
himla bra, DÅ är du redo att gå vidare
med annat i livet."
Tänk att andra måste öppna ögonen åt en ibland.
När hon sa det började jag gråta
för hon hade så rätt och satte verkligen
fingret på mina tankar och känslor.
Så nu är jag inte student längre, men 
det betyder inte att det är för sent. 
Ska bara hitta det som får mitt liv att
kännas rätt och som får mig att må toppen.
Det kan ju ta sin tid, men det får det göra.
Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar