torsdag 27 oktober 2016

Tänk positivt.

Att bråka med barnen precis innan de ska sova är aldrig kul. Gör mig så låg! Det blev tjafs för att jag inte ville visa bilderna i böckerna jag läste därför att klockan var mycket och det skulle gå snabbare att bara läsa. Vi kramades och blev sams innan jag släckte, men det känns trist.
När jag hämtade dem efter jobbet åkte vi och handlade lite halloweenprylar till spökfesten vi ska ha på lördag. Då köpte vi också lite godis för jag var så sugen. Det var en bra eftermiddag och kväll tills vi skulle läsa bok. Dumt att man låter det enda bråket påverka sin sinnesstämning.
Kan bero på att jag blev tokförkyld idag och är jättetrött! Då blir jag mer påverkad av negativa känslor än annars.
Men det finns alltid de som har det värre och tänker jag bara på vår kommande spökfest så blir jag på bra humör igen. :-) Ser fram emot att få glädja barnen samt spöka ut mig och pojkarna och träffa Vivi, Björn och deras barn, det var så längesen nu! Kanske blir vi fler, vet inte än.
Åhh, har en sådan där näsan-rinner-hela-tiden-och-det-blir-inte-bättre-hur-mycket-jag-än-snyter-mig-förkylning! Suck. Nu ska jag hänga tvätt. Imorrn är det fredag, tänk glada tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar