onsdag 19 oktober 2016

Lång, men rolig dag!

Att idag har det varit fullt ös!
Först in till Hermods på förmiddagen för information om utbildningen och upprop. Herregud, var helt snurrig efteråt och kände lite "vad har jag gett mig in på??", men det går säkert bra bara jag blir lite varmare i kläderna- som man säger. Ska träffa min handledare efter jobbet imorrn och lägga upp studietakten bl a.
Sedan behövde jag ge mig ut och springa för att rensa huvudet och få nervositeten att lägga sig. Ja, det känns nervöst att plugga! Har ju inte gjort det sedan år 2000...
Nu på kvällen var det föräldramöte och jag var hyfsat trött när jag skulle lyssna på deras information om hur de följer läroplanen och bla, bla... fast det är intressant att höra om hur de jobbar med barnen och vad de hittar på för att t.ex lära dem att vara en bra kompis. Fröknarna på pojkarnas avdelning är sååå mysiga! :-)
Känner mig rätt peppad efter idag i alla fall. Det ska bli kul att komma igång med studierna och lära sig nya saker.
I helgen har jag semester för jag skulle följt med på en kryssning som blev inställd så nu har jag faktiskt en helg helt fri! Ska åka till mamma på förmiddagen på lördag och till Emma K på kvällen. Hon, hennes dotter, jag och Cissi ska svulla libanesisk mat och bara ha det gott. Kanske blir lite vin också...
Nu ska jag sova, öppnar imorrn så det blir upp i ottan.
Sov sött!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar