torsdag 8 augusti 2013

Lite kvällsbabbel...

>

God kväll!
Bilden ovan har jag "lånat" från bloggen Jak&Jil. De fotograferar folk på gatan, ibland bara vissa detaljer som på denna bilden. Den är rätt kul att kolla in emellanåt. Inspirerande.
Igår var jag med Martina på A6 en sväng och noterade att jag har en alldeles för tunn plånbok för att matcha alla härliga höstkläder som dykt upp i butikerna! Men det kan vara bra för mitt shoppingglada finger- (det jag slår pinkoden till VISA-kortet med)- att få hejda sig och tänka efter lite.
Dessutom behöver jag gå ner typ sju kilo i alla fall innan jag kommer vara nöjd med min kropp igen så jag jobbar på det nu och tänker att jag får shoppa loss när jag nått antingen mitt slutliga mål eller åtminstone något delmål.
Under tiden försöker jag tänka igenom min garderob och komma på nya, lite fiffiga sätt att kombinera de kläder jag har.
Imorrn är det fredag! Sweet, sweet friday! Det betyder att Claes bara jobbar en dag till sedan har vi helgen ihop. Det är det bästa jag vet; när vi är tillsammans alla fyra och gör saker som en familj! Att se pojkarna ihop med Claes, när de busar t.ex, gör mig så själaglad! Han är en fantastisk pappa! Och så får ju mamman lite avlastning... ;-)
På måndag börjar inskolningen på förskolan. Oj, oj, det känns spännande! Håll tummarna för att det går bra, okej?
Sov gott, nu ska jag sjunka ner på min kudde och försöka få ett vettigt antal timmar sömn. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar