onsdag 14 augusti 2013

Klurigt.

Regatta

ÅÅÅÅH, vad svårt det är att inreda barnrum!! Har ju bara ett att inreda än så länge, men jag har liksom snöat in mig på att  jag vill tapetsera med en stjärntapet och sambon har blivit trött på stjärnor! Varför? Vi har inga stjärnor någon annanstans i huset!
Men det är väl inte det enda problemet. Vi vet inte riktigt hur vi ska inreda och vi måste ju komma överens! Nu har vi ändå inte pengar till att dra igång något, så vi har ju faktiskt tid att fundera på hur vi vill ha det.
Idag är det ju onsdag och tredje dagen av inskolningen för pojkarna. Jag lämnade dem en stund för första gången och det gick jättebra! De var inte ledsna en enda gång. Sedan var jag inte borta så länge och de var ute, vilket de föredrar, men ändå! Skönt att få veta att det gått bra när man kom tillbaks. Imorrn ska jag lämna dem igen. Får hoppas det går lika bra!
Ikväll har vi lagt Jack i en riktig säng. En barnsäng alltså. Han har blivit för stor för sin spjälsäng och även om han rent mentalt kanske inte är redo för en större säng så tror vi att han kommer sova bättre. Han vaknade till för en stund sen och nu kan man ju lägga sig bredvid honom och söva om honom så! Smidigt, tycker jag. :-) Max sover för det mesta lugnt hela natten så han får vänta lite till innan han får en ny säng.
Nu ska vi äta, jag är vrålhungrig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar