onsdag 4 april 2012

Jag lever faktiskt!

Halloj! Hur är läget? Själv är jag trött och lite sliten, men det går bättre och bättre dag för dag. Förlåt alla ni som bara har ett barn, men shit vad lätt ni har det! Och då har vi ändå bara ett extra, hur tänker de som har typ åtta-tio barn?! Det är skitjobbigt, man sover typ ingenting och hinner framför allt inte något annat än bara passa och mata barn! Jag älskar mina pojkar, missförstå mig rätt, är väldigt lycklig över dem, men hade jag vetat hur tufft det skulle vara så hade jag nog tänkt mig för... :-) men det blir ju lättare när de blir äldre och nu har vi börjat få lite respons från dem i form av leenden. Då smälter man ju!
Claes är hemma april ut och sedan får jag klara mig själv, typ. Känns skitläskigt! Försöker tänka positivt och inte oroa mig över det redan, men det kommer nog bli jobbigt när man är van att vara två dygnet runt som hjälps åt. Så jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få, det är bara att hälsa på hur mycket ni vill fr.o.m maj! :-)
Just nu sover pojkarna, vi har babyvakt på och den har nyss haft ett par utslag så det kan vara någon av dem som är på väg att vakna. De ligger i sovrummet på ovanvåningen och vi sitter i vardagsrummet på nedervåningen. De äter fortfarande med ca tre timmars intervall, fyra ibland om vi har tur... Och vi matade dem vid sju sist så de blir nog hungriga snart.
Hoppas det händer jättemycket den här månaden, som att de börjar sova längre på nätterna så blir det lättare för mig sen. Usch, vad jag gnäller, men det hade ni också gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar