lördag 10 april 2010

Sköna lördag!




Ikväll ska vi till ett par kompisar som nyligen fått ytterligare ett barn, de har en dotter och nu också en liten son! Vi har inte hälsat på dem på evigheter så det ska bli jättekul, både att träffas lite och att få se senaste tillskottet. Två presenter ska vi ha med oss; en speldosa till pojken och en pysselbok till dottern. Jag har slagit in dem så det ser lite roligare ut. Dessutom köpte vi blommor när vi var på plantagen idag. Jättefina pioner och körsbärskvistar! Jag vill ha buketten själv... :-)
I övrigt blev jag lite besviken på plantagen. Dels fanns det inte så många olika blommor och så hade jag hoppats hitta två krukor att ställa på trappan upp till ytterdörren, men alla krukorna var svindyra! Inte alls prisvärda, tyckte jag. Fanns inte så mycket att välja på heller, liksom. Det kanske blir bättre ju närmare sommaren vi kommer.
Imorgon ska jag på barnkalas. Det blir mycket barn den här helgen. Det ska bli kul dock! Dottern till en av mina bästa vänner fyller två år och jag hittade en supergullig barbapapa-ryggsäck på Åhléns idag som hon ska få! Ska lägga en liten sak i ryggsäcken också, så det blir ännu roligare att öppna presenten.
I detta nu ligger sambon på soffan och sover. Vi har spelat på hästar, men det blev bara fem rätt. Det gör inget. Vädret ute är ganska grått och kallt och det är skönt bara att sitta inne i soffan, slö-kolla på tv och känna att det är helg samt att man är ledig. Då kan man slumra till lite för man behöver inte somna i tid ikväll. Det är så jäkla gött! :-)

2 kommentarer:

  1. vad mysigt att få träffa en lillbebis för första gången! härligt!

    SvaraRadera
  2. Så fina blommor! Jag gillar verkligen pioner. Barbapappa ryggsäcken var ju ursöt!

    SvaraRadera