fredag 23 september 2016

So far so good.

 Den här dagen har börjat bra. En skön morgonpromenad med Anna runt Rocksjön som låg spegelblank gjorde att man blev på gott humör.
Gjorde mig tabbouleh till lunch och åt ihop med kycklingklubba. "Festade" till det med fetaost också.
Nu är det städning och tvätt som står på schemat. Trodde det skulle vara dåligt väder idag, men solen skiner så man blir ju inte jättesugen på att vara inne och dammsuga... men har trampat runt på popcorn i en vecka nu så det är nog dags! Haha!
Måste bara berätta att jag fick använda de få teckenspråkskunskaper jag besitter igår; vi har några stamkunder på jobbet som är döva och jag vill kunna säga t.ex "trevlig helg" till dem också, så jag googlade hur man säger det och gjorde så när de handlade av mig. Kvinnan sken upp och sa "vad duktig du är!" (De har hörapparat så jag vet inte om de är totalt döva, men de tecknar till varann.)
Kände mig lite stolt faktiskt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar