måndag 26 juli 2010

Nu är semestern slut.





Idag jobbar jag igen. Börjar halv fyra i eftermiddag. Suck..! Det har varit en underbar semester dock med många bra, roliga, fina, varma och soliga minnen! Lite tur att vädret blivit sämre. Fast inte så kul för de som går på semester nu.
Sista veckan så har jag och C mest varit hemma. Vi var och hälsade på ett par vänner som hyrt en stuga vid sjön ylen. Det är den blå stugan ni ser. Det var jättemysigt och ett kanonläge precis vid stranden! Vi sov i bastu-stugan och den var också charmig. Vi hade ju inte soligt när vi var där, men det var mysigt att sitta i just bastu-stugan och äta medan vi lyssnade både på vågskvalpet samt regnet utanför. Andra bilden uppifrån är en bild över sjön tidigt på morgonen.
Den första bilden är på en solnedgång vid vättern. Det går inte riktigt att fånga lika bra på bild som i verkligheten, men det var vackert. :-)
Vi har gjort lite vardagliga saker mot slutet av veckan som tvättat och lagat stuvade makaroner med köttbullar till. Bara för att komma in i "lunket" igen. Jag köpte dock senaste Femina och en god chokladkaka för att unna mig lite lyx. Sådant som jag ska försöka dra ner på nu när det "vanliga livet" drar igång igen.
Så i sann nu-börjar-mitt-nya-liv-anda ska jag ge mig ut på en skön powerwalk. Ha det gott allihop- även ni som fortfarande har semester! ;-)

2 kommentarer:

  1. jag tycker nog tvåan har mer handling eftersom det handlar mer om tjejerna i sig igen och deras karaktärer från hur de var i serien och deras drömmar och deras utveckling till vad som blivit.

    Tycker absolut att tvåan är mer lik serien än ettan.

    SvaraRadera
  2. Jag har jobbar en vecka nu och det känns riktigt bra. Mitt problem har varit att komma igång på morgonen. Jag är som en klubbad säl på morgonen.

    Visst är det skönt med lite svalka men det får gärna komma mer sol och värme för att undvika en allt för lång höst.

    Belöning! När man gör något extra för sig själv brukar jag kalla det belöning. Visst låter det bra!

    PS. Att shoppa är en belöning ;-) DS

    SvaraRadera