torsdag 22 mars 2018

Snart sommartid, kan ni tro´t?

Alltså, känns som att vintern fortfarande lurpassar runt hörnet och kan smälla till när som helst igen, dessutom är det ju minusgrader på nätterna, men såg på nyheterna att det ska vara ca fem plus i helgen! Efter att ha varit hemma hela veckan, förkyld och inte haft någon röst så kändes det bra att det ändå verkar vända vädermässigt nu. Brukar faktiskt inte bry mig så mycket om vädret eller längta fullt så mycket efter våren som jag gör den här gången, men visst är man spytrött på snö och kyla nu? Superskönt att det är ljusare och solen visar sig mer i alla fall! :-)
Ser fram emot påskhelgen och att få pynta med påskris för då känns det vårigt!
Stort minus med sommartid bara. Varför håller vi fortfarande på med det?? Totalt onödigt! Jag behöver inte "ställa fram" mina sommarmöbler, de har stått på balkongen hela jäkla vintern! Snarare behöver jag köpa nya möbler eftersom vintern har gjort att de jag har börjat vittra sönder... kanske borde ställt undan dem i höstas, men rebellen/latmasken i mig viskade "äh, strunt i det!" Och när man hör de viskningarna så lyder man, eller hur? Samma som att man vet att man inte borde äta de där chipsen och då kommer den lilla rösten igen; "Äsch, några stycken bara! Nej, köp inte den lilla påsen för tusan! Och glöm inte läsken! Men hur ofta dricker du läsk då?? Det är ju bara fredag en gång i veckan! Och lördag. Och söndag." Man rycker på axlarna och ba; Okej, låter rimligt!
Ha en fin torsdag hörni! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar