lördag 4 januari 2014

Jag vill ha mer vinter eller mer sommar!

Tänk att man kan bli så sommarsjuk av en bild på tjurar i en hage. Det är faktiskt inte kossor. :-)
Vi tog en långpromenad idag hela familjen och jag blev chockad över att pojkarna fann sig i att bara sitta i vagnen hela vägen. Det var skönt att komma ut och röra på sig, men jag ruttnar ju på den här "vintern"! Det är bara grått, brunt, geggigt och fult ute! Vill ha mer sol, mer snö och is på sjön! Om det nu ska vara vinter kan det väl få bli det på riktigt?? Fast kommer det snö i typ februari så blir väl våren sen och sommaren ännu kortare än annars. Vilken optimist jag är! :-)
Försöker tänka positivt och då tänker jag så här; det är ett halvår till sommaren, jag har köpt och fått nya träningskläder och hinner ju på ett halvår faktiskt komma i form och gå ner i vikt vilket skulle betyda att jag kan se fram emot sommaren på ytterligare ett sätt: jag kommer kunna ha mina sommarklänningar, visa mig i bikini utan att skämmas- (alltför mycket)- och röra mig med lätthet utan att svettas kopiöst och helst sitta i skuggan. Det får jag ha som målbild i skallen! Ska bara hitta tiden samt orken till att fixa detta, men om bara Claes och jag kan samarbeta så ska det nog lösa sig.
Nu ska jag ta en kopp kaffe utan något sött till! Eller kanske bara en liten pepparkaka. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar