onsdag 22 januari 2014

I have a dream...


Tänk om man kunde ha en sådan här rymlig hall med smart förvaring som rymmer allt en familj på fyra personer kan behöva! Där man kan ha en bänk att sitta på och plats för en helkropps-spegel.
Vet ni? Igår handlade ett pensionärspar av mig- (eller flera hundra pensionärer egentligen)- och de köpte kokkaffe. Kokar folk sitt kaffe fortfarande? När jag ser det blir jag alltid så himla sugen på att följa med dem hem, sitta i deras kök som jag tänker mig luktar lite gammal gubbe och tant, ni vet, dricka kokkaffe i en väldigt liten kaffekopp och äta typ mandelkubb eller någon annan torr kaka till. Småprata lite om hur det var förr och hur det har blivit. Höra en klocka ticka i bakgrunden, eller kanske radion som står på lågt. Att jag får de tankarna hör säkert ihop med att jag inte har någon "gamling" att komma hem till. Alla mina far- och morföräldrar är borta sedan rätt länge. Hade jag fått bestämma hade jag velat sitta med min morfar och dricka kaffe och lära känna honom bättre. Men jag får helt enkelt fråga mamma om honom. :-) Och dricka kaffe i en liten kopp, dock inte kokkaffe. Det är hon för ung för.

1 kommentar:

  1. Sådär känner jag ibland, att vilja sitta med någon äldre som kan berätta om släkten osv. Det hade varit fantastiskt. Har aldrig saknat mina föräldrar så som efter jag själv skaffade barn................

    SvaraRadera