fredag 6 oktober 2017

Take care out there.

Pinterest: Brunettetwin98 Instagram: jennykwhite


Var ute och gick i det fina höstvädret innan. Ja, här i lilla Huskvarna skiner solen och förstärker färgen på höstlöven som just nu är ett tyst fyrverkeri i naturen.
Mötte en kvinna på cykel med sitt lilla barn fastspänt på en sådan där barncykelstol. Hjälm hade han också. Gissa om kvinnan hade det... nä, precis! Jag blir alltid lika förundrad när jag ser sådant. Likadant med föräldrar som cyklar tillsammans med sina barn och har satt hjälm på kidsen, men inte sig själva. Tänker två saker;
1. Lycka till att övertala barnen att ta på sin hjälm när de blir så stora att de reagerar på att du som vuxen inte har någon!
2. Om något händer och du kör omkull och kanske t.o.m dör för att du inte hade hjälm- på vilket sätt är det bra för barnet/barnen?
Ta ansvar för dig själv precis som för barnen för tusan!
Så, nu har jag predikat lite.
Bara en sak till; jag är ledsen, men jag kommer inte lägga något hjärta på min status på facebook eller ändra min profilbild till en med rosa bandet. Jag har köpt ett rosa band och har det på mig och jag skänker hellre en slant till cancerforskningen som gör nytta- förhoppningsvis.
Ha en fin fredag! Sköt om er!

1 kommentar:

  1. Helt rätt! har alltid varit noga med att använda cykelhjälm. Även om min äldsta dotter tycker det är pinsamt och töntigt att behöva knäppa på sig en hjälm så vet hon om att hon måste och att det är för hennes eget bästa som jag tvingar henne.

    Mimmi

    SvaraRadera