lördag 7 maj 2016

When in doubt, listen to music!



Att fylla lägenheten med musik, en ljuv stämma, maffigt pianospel... finns inte mycket som ger mig så mycket glädje och kraft!
När jag var liten och pappa fortfarande levde hände det att han satt med ett gäng "gubbar" och jazzade loss hemma. De spelade dragspel och piano i alla fall. Att få live-musik i sitt hem måste ju vara det mest underbara man kan få. Mamma sjöng- och sjunger- mycket också. Har alltid funnits musik på något sätt och det är nog bl a därför jag kan totalt försvinna i en sång eller melodi. Det är otroligt meditativt för mig. När jag sjunger får jag ny energi. Det är faktiskt så!
Fast nu är klockan bara sju en lördagmorgon så jag vill inte störa grannarna alltför mycket. ;-)
Dags för frukost!
Hoppas ni får en fin helg!
Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar