söndag 20 mars 2016

Sarah Dawn Finer - Some Kind Of Peace (Live @ Musikhjälpen 2013)



Har börjat lyssna på den här gamla låten som terapi, kan man säga. Den är ju väldigt fin och sätter ord på mina tankar och känslor.

Att bara ha barnen varannan vecka sliter mitt hjärta i bitar! Det ska bli bättre med tiden, säger de som varit där, men just nu gör det mig så trasig! Det är lätt att spela modig, men det är lite samma sorg som när någon dött. Ibland glömmer man, men så plötsligt dyker något upp som påminner och då brister fasaden. Nu är jag så där rättfram som jag vet att det finns människor som tycker är jobbigt, men så här är det. Det går- som jag skrev sist- bättre och bättre, men samtidigt sämre och sämre. Jättekonstigt, men jag har väl kanske fattat att det är så här det kommer vara. Vet att jag nog lider mer än barnen- det hoppas jag verkligen- och att vi alla kommer vänja oss mer och mer. Kämpar för att vara stark, men som Sarah sjunger; man får inte vara rädd för att be om hjälp.
Jobbar på att finna Some kind of peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar