lördag 15 juni 2013

Lite stress har väl aldrig skadat nån?


God afton!
Min vana trogen har jag snott lite bilder från en annan blogg: French by design. Tyckte de var somriga och den översta bilden visar en uteplats jag gärna skulle ha! Gillar ljusslingan med relativt stora glödlampor och soffan ser ju lägga-sig-ner-och-dö-en-smula-skön ut!
Ikväll är jag ensam hemma. Om man bortser från Max som ligger o sover i vår säng just nu. Jack sover hos farmor och Claes är på fiskeresa i Skåne med två kompisar. Det är bara över natten dock så imorrn kommer han hem igen. Lite trist bara att han är borta min lediga helg. Å andra sidan har jag fått ledigt hela midsommarhelgen så den har vi i alla fall!
Apropå midsommar så ska vi ha fest hos oss för det vanliga gänget som vi firar både midsommar och nyår med. Jag är helt stressad över detta! Jag bara funderar över en massa saker som; hur ska vi duka, vilka lekar ska vi ha, måste köpa engångsartiklar, ska vi ordna med några sovplatser för de mindre barnen som kommer vara med, hur gör vi med kvällsgrillningen, med mera! Innan funderade jag över om vi har stolar så det räcker till alla, men det har vi nu räknat på och det är lugnt! Puh, en grej mindre att tänka på. :-) Allt kommer ju lösa sig och det kommer bli supertrevligt! Bara den där stress-Fian inom mig som alltid vill ha allt klart så snabbt som möjligt så jag kan slappna av sen som vaknat till.
Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar